כנס בתי קפה (2019)

בתי הקפה של המחר

אנחנו הישראלים משוגעים על בתי קפה. עבורנו זה הרבה יותר ממקום שבו שותים קפה ואוכלים משהו קטן. לעיתים זהו הלב הפועם של השכונה, מקום לפגישות חברתיות ועסקיות ובשנים האחרונות – אפילו משרד מאולתר. אך למרות הפופולריות של מוסד בית הקפה, זהו אחד מתחומי המסעדנות המורכבים ביותר –מקומות קטנים, עם שולי רווח צרים ואתגרים לא פשוטים הקשורים לכוח אדם, רגולציה ומיסוי, וכמובן – תחרות עזה, בעיקר מול הרשתות הגדולות. כיצד שורדים במציאות כה מורכבת? התשובות רבות ומוכרות – מניהול עלויות הדוק ועד קיום דיאלוג רציף עם הלקוחות. אבל יש עוד עניין מהותי שלפעמים לא מתפנים אליו בתוך שגרת היומיום השוחקת והוא הגדרת הזהות והערך המבדל. עולם המסעדנות הישראלי יצירתי ודינמי, אך דווקא פלח בתי הקפה מתאפיין בשמרנות יחסית. התפריטים ברוב המקומות דומים, וכך גם העיצוב ומתכונת הפעילות. בעשורים האחרונים מתפתח בעולם טרנד של בתי קפה מתמחים בסגנון קולינרי מוגדר ומובחן: מקומות שלוקחים את הלקוחות לתרבויות רחוקות, לעומת כאלה המתכתבים עם הסביבה הקרובה. אנו מאמינים שהטרנד הזה רלוונטי גם אצלנו.

אנחנו במחלבות "גד" מלווים את עולם בתי הקפה הישראליים כבר יותר מ 30- שנה ומכירים מקרוב את האתגרים הייחודיים שלו. אנחנו עמלים על פיתוח מוצרים שיקלו על ההתנהלות במטבח, יעשירו את התפריט ויבטיחו לקוחות מרוצים ונאמנים. הפעם החלטנו להרחיב את היריעה ולטפל לא רק במה שנמצא בצלחת, אלא בכל אותם דברים שיוצרים זהות ואישיות. שותף מרכזי לפרויקט הוא שף ארז קומרובסקי, מי שייסד לפני שלושה עשורים את רשת "לחם ארז" פורצת הדרך. ארז והשף חנן עזרן (שותפו לקייטרינג "ארז וחנן"), יחד עם אנשי המחלבה, פיתחו שישה קונספטים קולינריים לבתי קפה בסגנונות שונים. עמית פרבר, סטייליסט מזון ומעצב מחונן, סיפק לכל קונספט את התפאורה שמעצימה את החוויה ומדייקת את המסר.

במשך יומיים חורפיים בתחילת 2019 הפך מתחם הקייטרינג "ארז וחנן" התל אביבי לגלריה ססגונית של בתי קפה – כל אחד עם האוכל, המשקאות והאווירה הייחודית לו.

בחוברת המצורפת מטה מוצגים ששת עולמות בתי הקפה שיצר הצוות המוכשר, לצד מבחר מנות טעימות ועדכניות המתאימות להגשה בכל אחד מהם.