גן עדן לצליאקים: פיצרייה חדשה שכולה "בליקמח" בכלל

מי צריך לחכות עד חנוכה? טירוף הסופגניות כבר התחיל - ונראה שהשנה מצפות לנו סופגניות מפתיעות, מקוריות וטעימות יותר מאי פעם. אז מה הטרנד החם ביותר השנה, מה מצטלם הכי טוב לאינסטוש ואיזו סופגנייה אנחנו לא הצלחנו להפסיק לאכול? זהירות, כתבה מעוררת תאבון לפניכם

צילום: סופגניות: שף קונדיטור נאור אברהם; צילום: גל איסייב; סטיילינג: נועה אייזנברג עמוסי

בינינו, החג הטעים ביותר הוא חג החנוכה. והבשורה הטובה היא שלא צריך לחכות עד שהחג יגיע בשביל ליהנות מהמאכל המסורתי הטעים ביותר. הסופגנייה. החל מסופגניית קורנפלקס ועד לסופגניות מלבי ובייגלה מלוח. מה מחכה לנו השנה? יצאנו לטעום וחזרנו עם כל הפרטים.

חובבי הז׳אנר לא יוכלו לפספס שם בולט בתחום הסופגניות והמאפים – אורן משי, המאפייה שמשלבת את עולמות הלחם, הקונדיטוריה ובתי הקפה. רשת המאפיות הקסומה הזו הוקמה ע"י אתי ויגאל שלומי, דור המשך של משפחת האופים ממרוקו, המחזיקים בחסותם מתכונים סודיים ומיוחדים מאז שנת 1970. בסיס הרשת נמצא כיום באשקלון, שם גם ממוקם המפעל של אורן משי – ממפעלי האפייה הגדולים במזרח התיכון, בו מיוצרים כל סוגי הבצקים. בנוסף, תוכלו למצוא ברחבי הארץ עשרות סניפים: באשקלון, בראשון לציון, ביבנה, בבאר שבע ובנתיבות, ובקרוב גם במרכז הארץ ובצפון. 

״אנחנו משקיעים הרבה מחשבה בסופגניות שלנו, ערים מאוד למה שהקהל מחפש בארץ ובחו״ל ומחפשים את הטרנדים הכי נחשקים״, מספר יקיר שלומי, מבעלי רשת אורן משי. ״השנה יצאנו למסע בכמה יעדים ברחבי העולם, טעמנו ובדקנו, והחלטנו שהמוטו שלנו יהיה לתת דגש חזק על טעם ייחודי, ולהשתמש בחומרי הגלם הטובים ביותר שיש״. כך נולד גם שיתוף הפעולה בין הרשת לבין מחלבות גד, שמספקת את חומרי הגלם לסופגניות הכי חגיגיות, טעימות ואינסטגרמיות.

ריבה

אז מה מצפה לנו בחג החנוכה הקרוב?

נאור אברהם, השף-קונדיטור של אורן משי, מספר: ״השנה בחרנו להעניק לכל סופגנייה אריזה אישית משל עצמה, כדי לתת את הכבוד הראוי לבצק שמלווה את כולנו מילדות, עם שפע של קרם עדין ונימוח בפה, וטעמים שמושפעים מקינוחים קלאסיים ומודרניים. הטעמים והצורות השנה נבחרו מתוך חשיבה על כל טווח הגילים – כך אפשר למצוא סופגניית חד קרן, קורנפלקס, פיסטוק, פריז-ברסט, מלבי ועוד״.

כששאלנו מי תהיה הכוכבת הראשית השנה, יוני כנרי, מנכ״ל רשת אורן משי, ענה שהבחירה שלו היא המריטוצו: בצק בריוש חצוי ממולא בכמות מטורפת של קצפת מדהימה מעל פקאנים מסוכרים ועטופה באבקת סוכר. ״הסופגניות הן לא רק חגיגת טעמים, אלא דוגמניות של ממש״, הוא אומר. ״חשוב לנו שכל סופגנייה תהיה לא פחות ממושלמת״.

קרם מסקרפונה, מלבי או בייגלה מלוח? זה מה שמחכה לנו

  1. סופגניית מלבי – סופגנייה במילוי קרם מסקרפונה ורדים ורוטב מי זוהר.
  2. סופגניית בלאק קוקיס –  סופגנייה במילוי קרם שוקולדי אמריקאי ועוגיית שוקולד וניל.
  3. סופגניית בייגלה מלוח – סופגנייה במילוי קרם בייגלה מלוח ושבבי בייגלה פריכים.
  4. סופגניית פיסטוק אמרנה – סופגנייה במילוי קרם דיפלומט פיסטוק עשיר, שבבי פיסטוק ושבבי אמרנה.
  5. סופגניית יוניקורן –  סופגנייה במילוי קרם מסטיק ורדרד וקצפת מפנקת.
  6. סופגניית סברינה – סופגנייה במילוי שנטי וניל, קולי אמרנה וסירופ רום ארומטי.
  7. סופגנייה מושחתת – סופגנייה במילוי קרם שוקולד חלב ולבן בתוספת אגוזי לוז פריכים וקליק.
  8. סופגניית ביסקוטו – סופגנייה במילוי קרם קרמל, עוגיית קרמל וסוכריות קרמל.
  9. סופגנייה של אלופים – סופגנייה במילוי קרם דגני בוקר, פתיתי קורנפלקס ורוטב חלב.
  10. סופגניית פריז ברסט – סופגנייה במילוי קרם דיפלומט לוז ואגוזי לוז.
  11. וכמובן, מריטוצו קלאסי – לחמניית בריוש חלב במילוי קרם מסקרפונה מפנק בתוספת אגוזי פקאן פריכים, חמאה וקינמון.

 

לרשימת הסניפים המלאה של אורן משי>