לזניה תרד, פטריות וגבינות

לזניה צמחונית ועשירה בגבינות, שילוב מיוחד ומנצח של טעמים עטופים בקרם שמנתי

הקפיצו במחבת במעט שמן זית פטריות פרוסות עד שהן משחימות והנוזלים שלהן התאדו. תבלו במלח, פלפל, שום ותימין, הקפיצו קלות, הסירו מהכיריים וצננו. ערבבו בקערה בסיס רוטב לשמנת עם גבינת מוצרלה מגוררת וריקוטה פרסקה, תבלו במלח, פלפל ועלי תימין קצוצים, הוסיפו את הפטריות המוקפצות, ערבבו ושימרו בצד. חממו שמן זית במחבת, הוסיפו שום כתוש ועלי תרד צעירים ובשלו עד שהעלים מתרככים. הוסיפו למחבת בסיס רוטב לשמנת, תבלו במלח, פלפל ואגוז מוסקט, בשלו 10 דקות, הסירו מהכיריים וצננו. רפדו תחתית תבנית אפייה בעלת שוליים נמוכים בשכבה אחידה של דפי לזניה, צקו מעל שכבה של תערובת הגבינות והפטריות, הניחו מעל שכבה נוספת של דפי לזניה, צקו מעל שכבה של תערובת התרד וחיזרו על סידור השכבות. פזרו מעל גבינת גרנה פדנו מגוררת והעבירו את התבנית מכוסה לאפייה בתנור עד שדפי הלזניה התבשלו. הסירו את הכיסוי, החזירו לתנור ואפו עד שהגבינה על פני הלזניה הופכת שחומה-זהובה. הוציאו מהתנור, המתינו 5 דקות, חיתכו למנות והגישו חם.

בסיס לרוטב שמנת 28% – בסיס להכנת רוטב שמנת לפסטה מסמיך במהירות, לקלות ונוחות עבודה במטבח.

מוצרלה מגוררת – גבינה חצי קשה בעלת מרקם אלסטי ייחודי המגיעה כשהיא מגוררת ומוכנה לעבודה. נהדרת לטוסטים ופיצה אך מתאימה גם לכריכים ומאפים.

ריקוטה פרסקה 9% – גבינה בעלת מרקם המזכיר גבן גולמי וטעם נטרלי, חלבי ומעט מתקתק. היא מצוינת למריחה ולאפייה בזכות מיעוט הנוזלים.

גרנה פדנו 29% – גבינה איטלקית איכותית. טעמה עשיר וארומטי עם רמיזות מתקתקות. בזכות מרקמה המיוחד היא מתאימה ליצירת שבבים בגדלים שונים. הגבינה מצוינת כתוספת למאפים, סלטים ופסטות.