עגבניות ממולאות בקוסקוס, גבינות ועשבים

תערובת ים תיכונית עסיסית של קוסקוס, גבינות, זיתים ועשבים שמחמיאה במיוחד לטעם העגבניות. פרוסות מוצרלה פרסקה שמכסות את המלית ונמסות מעט בזמן האפייה מעשירות את הטעם ומשדרגות את המראה

הניחו קוסקוס מהיר הכנה ושימרו בצד בקערה. הסירו כיפות של 10 עגבניות ושימרו בצד. בעזרת כפית וסכין קטנה הוציאו את התוכן של העגבניות לקרש חיתוך. קצצו את תוכן העגבניות והעבירו ללא הנוזלים והגרעינים לקערה עם הקוסקוס. הוסיפו לקערה גבינת פטה מגוררת, קאשקבל מגוררת, זיתי קלמטה קצוצים, בצל ירוק, פטרוזיליה ובזיליקום קצוצים, מעט שמן זית ופירורי לחם. תבלו במלח, פלפל שחור ואורגנו מיובש וערבבו למלית אחידה. חממו תנור לחום של 200 מעלות ושמנו תבנית בשמן זית. מלאו את העגבניות במלית וסדרו בתבנית. זלפו כפית שמן זית על המלית של כל עגבנייה, הניחו מעל פרוסת מוצרלה פרסקה ועלה בזיליקום וכסו בכיפות העגבניות. זלפו עוד מעט שמן זית על הממולאים ואפו כ-40 דקות עד שהעגבניות מזהיבות. הוציאו מהתנור והגישו חם.

פטה עיזים מעודנת 5% – גבינה מלוחה במרקם חלק, ניתנת לפריסה ולגירור. טעמה מוסיף טריות ורעננות לכריכים, מאפים וסלטים.

קאשקבל 28% – גבינה בלקנית קשה בעלת חריפות עוקצנית נעימה וטעם אופייני, המתאימה לכריכים ולאפייה.

מוצרלה פרסקה 18% – מיוצרת מ-100% חלב טרי בשיטה ייחודית האחראית על המרקם האלסטי הייחודי הנפרד לחוטים עדינים. טעמה טעם חלב רענן, ולכן לטריות יש חשיבות עליונה. בזכות טעמה המעודן ומרקמה הייחודי, יש לה שימושים רחבים מאוד בבישול ואפייה והיא מתאימה לפיצות, סלטים, כריכים ומאפים.