עוגת ריקוטה וצימוקים איטלקית

ריח שמעורר זיכרונות נהדרים וטעם נוסטלגי נפלא

השרו צימוקים ביין מרסלה מתוק למשך שעתיים, סננו ושימרו את הצימוקים ואת הנוזל. הכינו בצק לבסיס העוגה: עבדו במעבד מזון קמח, אבקת סוכר וקוביות חמאה קרה לתערובת פירורית, הוסיפו ביצה ועבדו לכדור בצק אחיד. עצבו את כדור הבצק לדיסקית, עטפו בניילון נצמד והעבירו לקירור. הוציאו את הבצק מהמקרר, רדדו ורפדו בו תחתית ודופן של תבנית קפיץ עגולה והחזירו לקירור. חממו תנור לטמפרטורה של 160 מעלות. ערבבו בעזרת מטרפה גבינת ריקוטה פרסקה וגבינת מסקרפונה, הוסיפו סוכר, ביצים, תמצית וניל, קליפת תפוז ולימון מגוררת, מעט קמח, את הצימוקים המסוננים ומעט מהיין לבלילה אחידה. צקו את הבלילה על תחתית הבצק שבתבנית ואפו בתנור כשעה עד להתייצבות העוגה. הוציאו מהתנור, צננו והעבירו לקירור והתייצבות. הוציאו מהמקרר, פזרו מעל אבקת סוכר, חיתכו לפרוסות והגישו.

ריקוטה פרסקה – גבינה בעלת מרקם המזכיר גבן גולמי וטעם נטרלי, חלבי ומעט מתקתק. היא מצוינת למריחה ולאפייה בזכות מיעוט הנוזלים.

מסקרפונה – גבינה המשלבת טעם שמנת דשן ומפנק עם מרקם קטיפתי ויציב. בזכות אחוזי הנוזלים הנמוכים, היא מצוינת לבישול ואפייה. מכיוון שטעמה ניטרלי היא משמשת להכנת מנות מתוקות ומלוחות.