פולנטה מהירה עם מסקרפונה בעיטור גבינה כחולה

מפגש טעים ומספק בין קרם תירס מתקתק למליחות העוקצנית של הגבינה הכחולה

הרתיחו שני ליטר מים ומלח בסיר גדול. הוסיפו בזרם דק שתי כוסות קמח תירס להכנה מהירה של פולנטה תוך כדי ערבוב מתמיד במטרפה. שימו לב לא להוסיף את קמח התירס בבת אחת, אחרת ייווצרו גושים שלא יתמוססו. בשלו מעל להבה בינונית תוך כדי בחישה מתמדת כשתי דקות עד שהתערובת מתחילה להסמיך, הוסיפו לסיר קוביות חמאה וגבינת גרנה פדנו מגוררת ובשלו עוד דקה תוך כדי ערבוב במטרפה. הוסיפו כף גדושה של מסקרפונה ומעט חלב חם ובשלו עוד כדקה תוך כדי בחישה עד לקבלת קרם סמיך. הוסיפו מעט מלח ותקנו תיבול על פי הטעם. צקו את הפולנטה לכלי הגשה, פזרו מעל שבבי גבינה כחולה והגישו חם.

גרנה פדנו 29% – גבינה איטלקית איכותית. טעמה עשיר וארומטי עם רמיזות מתקתקות. בזכות מרקמה המיוחד היא מתאימה ליצירת שבבים בגדלים שונים. הגבינה מצוינת כתוספת למאפים, סלטים ופסטות.

מסקרפונה 40% – גבינה המשלבת טעם שמנת דשן ומפנק עם מרקם קטיפתי ויציב. בזכות אחוזי הנוזלים הנמוכים, היא מצוינת לבישול ואפייה. מכיוון שטעמה ניטרלי היא משמשת להכנת מנות מלוחות ומתוקות ומצוינת להסמכת מרקים.

גבינה כחולה 29% – גבינה כחולה מדנמרק באיכות גבוהה ביותר, בעלת טעם מאופיין וברור עם נגיעת חריפות עוקצנית וארומטית ובמרקם קרמי. מתאימה לכריכים, מאפים ופסטה.