רביולי גבינות בקרם מסקרפונה, בטטות וערמונים

מנה אלגנטית המתאימה לערב זוגי רומנטי כמו גם ליום גשום וקריר

ערבבו יחד גבינת ריקוטה פרסקה, גבינה כחולה, גבינת פקורינו מגוררת, חלמון, מלח ופלפל לתערובת מלית אחידה ושימרו במקרר. הכינו בצק פסטה טרי, רדדו וחיתכו עיגולים. הניחו במרכז כל עיגול פסטה ממלית הגבינות וסיגרו לרביולי בצורת חצי סהר. הניחו את הרביולי על מגש מרופד בסמולינה, כסו במגבת ושימרו במקרר. צלו בתנור קוביות בטטה עם מעט שמן זית ותימין עד להשחמה, הוציאו ושימרו בצד. חממו במחבת רחבה חמאה, הוסיפו כרישה קצוצה ושום כתוש ואדו מספר דקות, הוסיפו יין לבן ובשלו עד שהוא מצטמצם בחצי, הוסיפו גבינת מסקרפונה וערבבו לרוטב חלק. הרתיחו מים מומלחים בסיר גדול, בשלו במים הרותחים את הרביולי עד שהם צפים, סננו והעבירו עם מעט מנוזלי הבישול למחבת עם הרוטב. הוסיפו למחבת קוביות בטטה וערמונים קצוצים, תבלו במלח ופלפל שחור גרוס והקפיצו יחד עד שהרביולי עטופים ברוטב. העבירו לצלחת הגשה, פזרו מעל עירית קצוצה וגבינת פקורינו מגוררת והגישו חם.

ריקוטה פרסקה 9% – גבינה בעלת מרקם המזכיר גבן גולמי וטעם נטרלי, חלבי ומעט מתקתק. היא מצוינת למריחה ולאפייה בזכות מיעוט הנוזלים.

גבינה כחולה 29% – גבינה כחולה מדנמרק באיכות גבוהה ביותר, בעלת טעם מאופיין וברור עם נגיעת חריפות עוקצנית וארומטית ובמרקם קרמי. מתאימה לכריכים, מאפים ופסטה.

פקורינו 34% – גבינה חצי קשה מחלב כבשים בסגנון איטלקי, בעלת טעם אגוזי עם עוקץ קל של חריפות חלב הכבשים. מתאימה לגירור ופריסה לשימוש במאפים, כריכים או סלטים.

מסקרפונה 40% – גבינה המשלבת טעם שמנת דשן ומפנק עם מרקם קטיפתי ויציב. בזכות אחוזי הנוזלים הנמוכים, היא מצוינת לבישול ואפייה. מכיוון שטעמה ניטרלי היא משמשת להכנת מנות מלוחות ומתוקות ומצוינת להסמכת מרקים.